söndag 6 februari 2011

gatuvåldet ökar även här.

Jag kom just in från en promenad. När jag började närma mig hemmet igen hörde jag nån som kom springande bakom mig, och jag tänkte för mig själv att tänk vad fint det är att bo här ändå. Här kan jag, som kvinna, promenera ensam kvällstid, och inte vara det minsta rädd. Jag kan höra nån komma flämtande bakom mig och inte för en sekund behöva oroa mig för att bli våldtagen, eller styckmördad.

Dock skulle jag inom några minuter komma att inse att jag tydligen borde ha oroat mig för att bli hundbiten. Jepp, några metrar senare kom två små hundar kutande mot mig, vilt skällande. Deras ägare (antar jag) stod typ femtio meter längre bort med sin tredje hund och ropade lite halvhjärtat att hundarna skulle komma tillbaka. Men de brydde sig inte så värst. Jag gick vidare och tänkte att okej, de är typ lika stora som en katt, vad kan de göra mig? Svar: bita. Medan hundägaren fortsatte gå åt andra hållet tog den ena hunden ett ordentligt tag om mitt ben och bet till. Den hade tydligen uppnått sitt mål, för då var den nöjd och sprang tillbaka till ägaren. Jag gick vidare hem, kom in och konstaterade att benet var uppsvällt och blått. Kul. Borde man ta en rabiesspruta eller nåt?

Denhär episoden var ju inte riktigt lika hardcore som då när min goda vän I skulle cykla från Tammerfors till Jakobstad, blev biten av en hund så våldsamt att hon måste åka via sjukhuset för att sys, och sen cyklade vidare. Men ändå. WTF?!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Usch o fy!
/m

Anonym sa...

Men kära nå'n! Ser otäckt ut. Har ni hört med någon sjukvårdare om du borde få typ antibiotika? När E blev kattbiten måste hon äta antibiotika pga alla bakterier.

A-M

delpheena sa...

jo, mamma ringde och kollade, så de sa att i allmänhet är hundbett renare än kattbett, men att vi ska nu följa med och se, så om det blir rött och infekterat eller så så hamnar jag på antibiotika också.

Anonym sa...

Småa varulvar på fastlandet?
Glöm antibiotika. Det är bara silverkulor som funkar, tyvärr. :P
/Sam

delpheena sa...

sam, menar du att jag borde skjuta mig själv? that's it. du får inga födelsedagsgratulationer i år.

Anonym sa...

Nej, det säger jag inte. Men ifallatt.. Det dödar dig inte att köpa hem några kulor OM det skulle bryta ut någon extra generande hårväxt eller om örona blir längre.

delpheena sa...

nåja, du har väl en poäng. du råkar inte veta var man köper såna?

Anonym sa...

Du är väl nästan guldsmed? =)