måndag 14 februari 2011

idolkonsert.

Jag gick omkring i morse och nynnade "the way we put our hopes through the eyes of an eagle" en lång stund innan jag började fundera att nej, så går texten knappast till Jays vinnarlåt i Idol 2010.

Jag borde väl veta, kanske. Jag var på konsert med alla idolfinalisterna igår, och hörde bland annat den låten (där dendär frasen faktiskt upprepas... ganska många gånger). Ifall ni är såna som räknar kreddpoäng: det är nu ni ska passa på och ge mig ett tiotal minuspoäng. Varsågod.

Det var en bra konsert, faktiskt. Visst, detaljplanerade covers en masse, naturligtvis, men vad annat kan man vänta sig? Artisterna imponerade överlag med sin höga nivå, tyckte jag. Mest (positivt) överraskad blev jag av Daniels röstkapacitet, annars kändes det ju som att man har rätt bra koll på deras register när man har sett programmen. En annan överraskning gällande just Daniel var att han, av jublet att döma, tydligen var Jakobstadspublikens favorit. Det var ju lite random.

Men på det hela taget var ju hela grejen rätt random: att ett gäng från nåt svenskt teveprogram kommer hit och drar några låtar, och drar dit 7000 pers eller hur mycket det var. I tjugonånting minusgrader, dessutom. Man kan ju roa sig med att fundera hur många som skulle dyka upp om finska Idolsdeltagarna kom på besök.

Inga kommentarer: