söndag 18 september 2011

helg bland havtorn och hyllpluppar.

Jag blev så förvånad när jag slösurfade runt i morse och inte hittade några spår av Emmygalan nånstans. Jag försökte till och med räkna tidsskillnad, att den kan ju inte hålla på fortfarande. Det tog hur länge som helst innan jag insåg att hej, bara för att jag trodde att det var söndag igår betyder det ju inte att det var det. Kanske har det att göra med att jag jobbade i princip varje lördag i somras, men det här med tvådagarshelg känns mycket exotiskt. Jag klagar inte. Som vi alla vet, betyder ju exotisch bra på tyska.

Hela helgen har det varit sånadär dagar som gör att jag brukar påstå att september är min favoritmånad. Soligt, färggrannt, med kylsting i luften. Jag har bara laddat batterierna. Igår lekte jag med syskonbarnen och plockade havtorn. Idag gick jag på en promenad och gjorde mitt bästa för att gå vilse i min hemstad, ett varv via loppishallen för att städa bordet en sista gång innan jag tar bort grejerna imorgon, handlade lite mat och hyllpluppar på hemvägen. Kom hem, städade lite och omarrangerade skafferiet till linneskåp, konstaterade att hyllplupparna var för stora. Tittade på lite Smallville, lite Hercule Poirot, ritade lite och började skratta hysteriskt åt mina egna teckningar. Imorgon är det jobb som gäller igen. Gott så. 

Inga kommentarer: