tisdag 13 september 2011

i'd like you to meet my leetle fwend.

Förutom nån enstaka gång då jag lånat pappas grejer har jag ända sedan jag köpte min kamera bara fotat med kitobjektivet (18-105mm f/3.5-5.6). Det har gått helt bra. Inte så att jag skulle ha varit fullständigt nöjd med (bristen på) ljuskänslighet eller tendensen till vinjettering eller så, men det har funnits saker som har känts mer relevant att slänga pengar på. Som mat och hyra och sånt världsligt. Men jag kom hem från kalaset i fredags och var helt frustrerad på att det inte går att fota inomhus. Så jag gick raka vägen till datorn och klickade hem det här objektivet som kom på posten idag. Jag var så pepp att jag redan stod i kön vid posten när jag fick meddelande om att det hade kommit. Jejj! Det är helt jättelitet, och lätt, och f/1.8. 

Jag tror att det här är början på en fin vänskap.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var mycket snabb leverans!
/m
Ps L har inte ännu fått sina böcker, men de är i alla fall postade