tisdag 9 februari 2016

sussels in brussels.

I helgen var min lillasyster här och hälsade på. Hon flyttade till Paris och började sitt nya jobb där samma dag som jag började mitt här, så det går nu snabbare att hälsa på varann än det gjorde när hon bodde på studieorten i Finland. Eller, det kan potentiellt sett göra det. Just den här gången blev det så att hon tog buss som fastnade i trafik med en chaufför som varken kunde engelska eller franska så kommunikationen var lite skraltig och jag åkte en sväng till tågstationen kring midnatt bara för att åka hem tillbaka för det visade sig att det ännu var en timme tills de anlände. När hon väl kom sig hit var det i alla fall mycket trevligt. Vi tänkte vara kulturella och gå på Magrittemuséet, och på väg dit snubblade vi över en pop art-utställning så då körde vi den också på samma gång. Och så hälsade vi på hennes värdfamilj från det året då hon var au pair här. Annars strövade vi mest omkring och åt chokocroissanter och sådär. Livet, ni vet. 

Nu går jag omkring och snörvlar och hostar, för jag är som ett barn som just börjat på dagis och drar på sig alla tänkbara sjukor. Rätt som det är kommer jag väl hem med löss också.

Inga kommentarer: