tisdag 5 april 2016

mjölk, migranter och motorer.

Det börjar flyta på bra på jobbet. Jag har ju inte precis något specialområde, så jag provar på lite det ena och det andra, allt från pressmeddelanden till lagtexter, om mjölk, migranter och motorer. Just nu jobbar jag med en text som jag kom på mig själv med att tänka på igår kväll med iver inför morgonen då jag skulle få fortsätta. Jag trivs. 

Jag lämnade in 2015 års deklaration för mitt företag en hel dag innan sista inlämningsdagen, och passade på att skicka in en anmälan om nedläggning samtidigt. Det finns ganska strikta regler för vad man får och inte får göra på sidan om jobbet*, och helt koll på dessa kan jag väl inte påstå att jag har. Något fristående illustrationsprojekt hade jag kanske kunnat göra, men det kändes inte som att det var värt det. Den österbottniska företagarandan grep aldrig riktigt tag om mig i vilket fall som helst.

* Sånt som man kan förtjäna pengar på, det vill säga. Det är inte så att kommissionen har åsikter om ifall man får gå och bowla eller vilken film man borde se på bio. Eller jo, första dagen fick vi höra att kommissionens ståndpunkt i fråga om privatliv är att de rekommenderar att vi har ett.

Inga kommentarer: