fredag 5 januari 2007

associationer.

När jag var liten och skulle lära mig cykla på rätt sida av vägen, hade jag en fusktatuering i form av en nyckelpiga på min vänstra hand. Min bror sa till mig att jag skulle cykla på den sida av vägen som var längre ifrån nyckelpigan. Än i denna dag tänker jag mig höger sida som den som är längre bort från min vänstra hand.

Det är många saker man har lärt sig med hjälp av associationer. I höstas fick jag lära mig att abessiv är -tta, därför att Abessinien är ett fattigt land och där är man utan saker och ting. Man kan tillochmed lära sig av Frendit. Senast vi spelade När och Fjärran, fick jag & syster liten frågan var Bogota är huvudstad. "Bogotá! Wrong, bogóta, but close enough." tänkte jag och boom: Colombia.

Jag minns inte längre vart jag var på väg med det här. Det är så många saker jag har tappat greppet om nu. Jag vet inte vart jag är på väg, i ett endaste hänseende. Nåja. Gott nytt år, det blir nog bra.

Inga kommentarer: