tisdag 16 januari 2007

uppdatering gällande mitt finska nyhetsintag.

Nån gång, när jag har fått några nya tankar eller gjort några nya grejer, ska jag göra en riktig uppdatering. Nu skriver jag mest bara för att. En sak som jag insåg idag var i alla fall att jag antingen borde skaffa prenumeration på VBL (j skryter ju så) eller annars bara borde utöka mitt finska nyhetsintag. Nu blev jag alldeles tagen på sängen av Hannu Manninen - och inte på ett bra sätt (han är rätt hot annars, på ett lite sådär blygt nördsätt). På morgnarna brukar jag titta på Gomorron Sverige, och Aftonbladet är sorgligt, och oförklarligt, nog den enda tidning jag nuförtiden läser någorlunda regelbundet. Det fanns en tid när jag tittade på finsk morgonteve, men sen fick min finska etta vad jag kallar nelonen-syndromet, och det är jobbigt att titta när ljudet knastrar oavbrutet. Det fanns en tid då jag brukade logga in på JTs hemsida emellanåt också, men senast jag surfade dit hade de inte uppdaterat på en månad eller så, och dagstidningar hinner ju lätt bli lite föråldrade under en månads tid. Så det är ju sist och slutligen inte mitt fel egentligen. Det bara blir så. Och så går det som det går: jag vet ingenting om vad som händer i mitt land (there's something rotten in the state denmark).

Inga kommentarer: