tisdag 2 januari 2007

välkommen du till tvåtusensju!

Nu har det gått och blitt ett nytt år igen. Firandet inleddes med att jag blev hämtad vid dörren och skjutsades per omgående till studiestaden av I som hade tänkt ha fest hos J, med mottot Välkommen du till tvåtusensju!. Hemma i lägenheten vittjade jag postlådan på två julkort, meddelande om att min pappa har fått betalt för mig samt reklam för dendär enda butiken som nånsin ger mig reklam (HairStore). Jag skulle helst ha gått och sovit bort förkylningen (yeah, right), men istället bjöd jag damerna på kaffe och så tittade vi på Hair och jag undrade vart världen är på väg egentligen (eller var, då, nu har den ju absolut kommit på rätt köl igen, med Saddam död och Bush lekande fritt i sin sandlåda till världsbild. Anyway, det var en parentes.).

Sen diverse duschar och klädtrubbel senare* styrde vi stegen mot grönare ängder, både vad mat och tapeter beträffar, och festade vilt hela natten lång. Typ.

Nedräkning på torget.

Nåja, rätt så trevligt var det i alla fall. God mat och gott sällskap, hur mycket mer kan man begära egentligen?


* nyårslöfte: mindre bimbo-emma, mer back-to-the-basics-emma.

Inga kommentarer: