tisdag 20 februari 2007

fastlagstisdag.

Idag är det dagen med stort F. Med det menar jag inte fredag, för det är tisdag. Utan nu, mina damer och herrar, är det fyrtio dagar till påsk. Hurra! (eller?) Påsk är ju sådär lagom spännande. Fast (utan -lag), denhär påsken blir det roligt, för jag får träffa min syster & hennes man. Jee. Anyway, det är fastlaskiainen idag, som sagt, och jag hade i något skede tänkt aktivera mej i VYY-toiminta och gå och åka pulka (jee!). Fast nu var det ju minus tjugo grader ute, så jag struntade i det. Nu har jag suttit och spelat piano i en timme i stället. Gott så. Fastlagsbulle har jag dock ätit, minsann. Det största problemet denhär tiden på året brukar vara att välja om man ska äta bulle med mandelmassa eller sylt, båda är ju gott. Det brukar sluta med att jag måste äta en av vardera. Hittills i år har jag bara ätit med mandelmassa i i alla fall, det är ju det som är det riktiga. Apropå riktigt, eller nånting annat, så ska jag vara respondent i morgon. Jag måste ta på mig mitt nya vackra halsband*som moraliskt stöd, annars dör jag, tror jag. Min kandidatavhandling, som jag har svettats och blött för hela året (nåja) ska alltså dissekeras in i minsta detalj. Kanske i alla fall. Om det går som förra veckan, då Riina och jag var opponenter åt Marja, så behöver jag inte vara orolig. Herr T pratade bullshit 80 % av tiden, så det var liksom inte tid för så mycket annat. Nåja. Jag är både skräckslagen och nyfiken. Det ska bli spännande att höra vad de tycker om den. Åtminstone om de tycker att den är bra :P

* joatt, jag måste ju få in det på ett hörn, jag köpte/fick ett halsband i lördags, och jag är litegranna förälskad så att.

1 kommentar:

delpheena sa...

okej, varför skulle nån anklaga mej för att folk tror att elvis lever? incidentally, elvisp och lever är ingen bra kombination.