onsdag 14 februari 2007

mitt undermedvetna skriver sånger medan jag sover.

(jag har redan skrivit dethär en gång, men jag är så imponerad av mig själv att jag måste göra det en gång till :P) eli:

Jag vaknade i morse med en sång på hjärnan. Det är ju inte så konstigt, kanske, det händer ju sig med jämna mellanrum. Det som däremot aldrig har hänt förr är att sången har en helt nyskriven text, med rim och allt, och dessutom handlar om min lärare. Förrän du hinner tänka längre: nej, jag drömmer inte snuskiga drömmar om min lärare med tillhörande serenader. Så här gick texten:

Jukka är min kandidathandledare.
Jukka är min kandidathandledare.
Han är jättedålig.
Han är undermålig.
Jukka är min kandidathandledare.
(mel: herren är min starkhet och min lovsång)


På något sätt känns det ändå fint att veta att det finns något alla mina medvetanden är överens om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

woho! nu hitta jag hit. jag brukar också vakna med sånger i huvudet.. och på tal om lärare skrek jag en gång STEFAN högt i sömnen. :D

delpheena sa...

hah :D (då ställer vi ju alla oss frågan: kula eller nyman? :P)