onsdag 15 augusti 2007

coolest professor/lamest thing ever.


Såja. Efter att ha väntat i ytterligare dryga timmen idag fick jag äntligen diskutera med professorn och konstatera att han var mig en cool snubbe. Såna petitesser som att kurser var fulla brydde han sig inte om utan sa bara att han måste kolla upp namnet på läraren så att han kan förfalska dennas signatur på ett papper som intygar att jag får gå ändå. Så nu ska jag läsa young adult literature, american indian in literature, american nature literature, intro to creative writing och american popular music. Imorgon börjar allvaret. Eller nåja, jag ska i alla fall gå på en lektion.

Jag har också varit på workshop med andra internationellisarna, där vi bland annat fick lära oss hur man ska skriva adress på ett kuvert (visste ni till exempel att man måste skriva adressen för att det ska komma fram? jag trodde att det räckte med att bara skriva 'till mamma' och lägga i postlådan!) och att pounds och ounces inte är det metriska systemet. Därtill fick vi veta att namnet Emporia härstammar från en grekisk stad, "so your culture has inspired us". Auditoriet, bestående av kineser, koreaner och finnar, kände sig alla väldigt inspirerande.

Inga kommentarer: