måndag 13 augusti 2007

pissed off and courseless.

Hej, välkommen till Emporia State University! Här har vi framförhållning och planeringsförmåga.

Efter en morgon av pappersifyllande - sjukförsäkring (jag kryssade i ja på alla frågor, även om jag inte vet om det stämde), ID-kort (som jag redan fått eftersom man behöver det när man bor på campus), vaccinationer (tydligen är jag nudå i alla fall en smittohärd även om jag gick igenom en massa trassel hit och dit för att vaccineras mot hjärnhinneinflammation, eftersom jag bara är vaccinerad mot A och C och jag borde ha två till) - skulle vi äntligen få träffa en studierådgivare för att få anmäla oss till kurser. Först väntade vi en trekvart så att alla (klåpare) skulle hinna få alla papper färdigt ifyllda. Sen gick vi över till engelskainsten. 10.30 skulle vi enligt schemat träffa gubben. Vänta, vänta, vänta. Klockan 11 kom han ut ur sitt kontor, tittade på oss och ojade sig över att oj, så många (typ tio) vi är! Han skulle ju träffa en typ klockan 11 och ha möte i tre timmar! Han gick tillbaka in på sitt kontor. Vänta, vänta, vänta. 15-20 minuter senare kommer han ut på nytt och ojar sig igen över att vi är så många innan han går tillbaka. Vänta, vänta, vänta. Kvart före tolv kommer han ut till oss och säger att nä tyvärr, ni är nog för många, han hinner med kanske tre idag, nåja, fyra då, ni andra får komma tillbaka imorgon klockan nio. Tyvärr blev det nu så här, men jag är en gammal gubbe, och antalet studerande varierar ju så från år till år, ibland är det inga alls som ska studera engelska.

Right. För det är ju inte precis som att vi ansökte i våras och de har vetat vårt huvudämne sen dess. Eller vänta, jo förresten, precis så är det ju.

Jag är beredd att döda nån.

Men annars är allt bra.

EDIT: Klockan är två, jag har lugnat ner mej och går för att betala avgiften för boende, för att jag får använda campuset (350 effing dollars!). Anmäler mej, väntar, går med gruppen, står i kö, vår följeslagsgubbe konstaterar att so, you signed up for classes, huh? No?? Ojdå, då är du inte enrolled och om du inte är enrolled så kan du inte betala. Harkel. Detdär. Hejdå!
Joattdetdäran. Pistol, anyone?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan m! bra att det mesta ändå verkar vara till belåtenhet over there! det ordnar sig säkert med kurserna ännu ... stackars gamla farbrorn är kanske senildement?!? igår åskade och blixtade det jättemycket här hemma men idag lyser solen igen. har spenderat två dagar i sjuksängen, eller egentligen en, för jag var sjuk sista kvällen på jobbet. hygieniskt och fint, det var faktiskt söndag! jag skall försöka ha lite mera tillgång till det interna nätet de kommande dagarna och sen bär det av till vasa och då ska jag följa dig hejla tiin, sas. mänimäni hakks änd kisses. ALLA hälsar :)<3 Jen

delpheena sa...

hej daarling :) nåjå, det var nog int gubbens fel, han var helt shysst när jag äntligen - efter att ha vänta över en timme idag också - fick prata med honom. han var helt bara att jå, den här kursen e nog full redan, men jag måst kolla upp namnet på läraren bara så jag kan förfalska hennes namnteckning så kan du ta den i alla fall :P men, nu har jag mitt schema iaf. nästan allt som jag ville ha: young adult literature, am indian literature, creative writing, en musikkurs om american popular music och sen nån american nature writing som jag är lite tveksam till ännu, men jag kan byta om jag tycker den e tråkig. tacktack, hälsa tillbaka :) all kärlek!