torsdag 16 augusti 2007

lektioner, litteratur och lame lawn.


Lågstadieundervisningen fortsätter. På min första föreläsning (som i övrigt verkar ganska krävande) fick jag en lista med saker jag måste skaffa: en 3-ringad pärm för att hålla reda på mina papper, linjerade lösblad (absolut inte ett häfte eller ett block som man river papper ur), blå eller svart bläckpenna (absolut inte blyertspenna eller färgat bläck. Ever.). Hon kommer dessutom att kontrollera våra anteckningar två gånger under terminens lopp. What's up with that? Vad jag antecknar eller inte antecknar är väl min sak? Betyder det att jag måste skriva läsligt? Betyder det att jag måste skriva allt på engelska?

Min första och enda lektion idag började först 12, så jag tänkte gå och inhandla böcker efter frukosten. Den här ska du ha, och den här ska du ha, och den här ska du ha... Med mina sjutton böcker i famnen stegade jag fram till kassatanten som skrattade åt mig och frågade om det var allt. I sure hope so. Efter sagda lektion fick jag kallt konstatera att nej, tyvärr, jag måste ha sju böcker till. Grejjt.

I övrigt? Lawn party var lame, förutom att man fick gratis grejer. Största behållningen (bildligt talat, de försvann ju rätt snabbt) var gratis snowcones - numera även kallade icecones. Sen gick vi in på rummet och tittade på She's the man för typ tredje gången på tre dagar. De andra, d.v.s. Den var rätt underhållande första gången, men... eh. Den är inte lära-mig-alla-repliker-i-hela-filmen-utantill-rolig. (finns det nån sån?)

3 kommentarer:

enSam sa...

Nakna pistolen filmerna?

Anonym sa...

hum ... blir det inte lite dyrt med alla dedära böckerna??:O idag påbörjades juthbackamarknaden, men jag har ännu inte varit där och köpt något olovligt ... imorgon bär det dock av dit och sen far jag antagligen till vasa och försöker åstadkomma lite husefrid och sånt. för övrigt är väl allt bra i hemlandet ... ida hälsar så mkt igen och har på sätt och vis flytt landet för reservistövning i svea rike (kanske för att hon vill vara som dej, landsflykting där). ha det så bra och jag råder dig att inte titta på she's the man igen ... tror att den filmen minimerar chansen att bli ett geni/minskar den genialiska förmågan :P kram/ jen

delpheena sa...

nä, int alls, jag har bara betalat typ 450 dollar hittills... :S nu har jag dessutom äntligen fått betalt boendet och grejs för hela terminen (efter att ha sprungit runt hela stan i jakt på en bankomat som sen visade sig vara ur bruk, tillexempel, och tagit ut 1000 dollar ur en annan i 20dollarsedlar så jag kände mej som en bov), så det går int alls nå pengar :P suzanne och kylie planerar att ha she's the man-dag en gång i veckan hela terminen. hurra. hoppas det går över.