tisdag 2 december 2008

kära tomten...

Jag fick önskemål om en önskelista. Jag känner inte att jag behöver speciellt mycket grejer, så det här är bara en samling mer eller mindre välbehövliga föremål som jag skulle bli glad över, om ni vill ge något till mig. Annars kan ni alltid ge en get till nån annan.

Listan, alltså:
  • reflex (så jag inte dör i vintermörkret)
  • en muff (det skulle vara så fint med min vinterjacka, tycker jag, om ock knappast så särdeles praktiskt. Jag hade tänkt köpa en idag, men den var stickad och eftersom bandet var flätat av garn blev det ju elastiskt så när man stack i händerna drogs den ner till knäna, nästan.)
  • te (gärna ekologiskt och rejält och sådär, så blir alla nöjda och glada)
  • majsbröd
  • akrylfärg, vit och svart
  • nagellack, rött
  • muminmugg (kan man ju inte ha för många av... tofslan och vifslan bor inte hos mig till exempel, inte dendär gula lilla myn med paraply heller)
  • böcker är ju alltid trevligt, till exempel skulle jag hemskt gärna läsa Concise Chinese-English dictionary for lovers av Xiaou Guo, Extremely loud and incredibly close av Jonathan Safran Foer, Invasion! av Jonas Hassen Khemiri eller nån bok av Sophie Dahl eller en hop andra. Om ni vill ge mig sånt som jag behöver snarare än sånt jag blir glad över kan ni ge mig gradulitteratur, d.v.s. nån bok om barnlitteratur & ekokriticism...
  • och så musik då, till exempel Regina Spektor, Ben's Brother "Round Here", Yael Naim, Cary Brothers, A Fine Frenzy, Jack Johnson (inte "Sleep Through the Static"), Ingrid Michaelson...
Slutligen vill jag också ha world peace.

Inga kommentarer: