tisdag 9 december 2008

magi!


Vet ni, jag har en magisk adventsljusstake, eller ljus. En grej med att ha en ljusstake vars storlek reflekterar hur gammal man var när man tillverkade den (avd. liten) är att ljusen brinner upp ganska snabbt. Ljusen som lyser är nummer fem och sex, och då har jag ändå inte haft den tänd speciellt mycket. Men trots att jag tände på ljusen samtidigt så ser de ändå ut som adventsljus borde. Är inte det konstigt? Om något borde det yttersta se längre ut, eftersom kanterna böjer sig uppåt.

Annars har jag paketerat in några julklappar, och hängt upp sju tavlor och en massa tidsskriftsurklipp på väggen. Och druckit glögg och ätit chokopudding och tyllat mig. Imorgon ska jag nog skriva en massa. På torsdag tent. På fredag ska jag sjunga sånger åt gulliga veteraner, och sen åker jag hem på jullov. På lördag börjar jag jobba.

Inga kommentarer: