fredag 12 december 2008

på väg hem.

Jag hade sista tenten och sista föreläsningen igår, men jag hade tänkt jobba lite med skrivuppgifter ännu idag på förmiddagen. Det gick ju sådär, kan jag meddela, så jag gav upp och deklarerade mig julledig. Det vore ju fint att hinna skriva något under jullovet också, men jag känner mig själv tillräckligt väl för att inse att det knappast kommer hända. Så nu är jag mentalt inställd på att inte göra något under lovet, och sen ifall inspirationen skulle slå till är det ju positivt. Allt är ju hemåt.

Idag har jag istället försökt packa ihop alla grejer jag ska ha hem över jul och överlag diska bort och plocka så att jag kan åka hem direkt efter veteranfesten vi ska sjunga på om en liten stund. Jag körde enligt principen "dra ut alla kläder du äger ur garderoben och försök proppa ner dem i en liten väska". Det gick också sådär.

Hopps, nu blev klockan visst mycket, så jag måste söka mig iväg till seurakuntatalo, wherever that is. Hejdå!

P.S. Är det någon som kan berätta för mig hur det kommer sig att min VISA-räkning mailas till en adress jag hade tidigare, men som jag helt tagit bort från mina uppgifter hos banken? Måste man typ göra ett helt nytt ni-får-mejla-min-räkning-kontrakt?

Inga kommentarer: