söndag 18 januari 2009

säg mig vad du lyssnar på och jag ska säga dig vem du är.

Jag känner inte mina grannar. Jag bor i ett höghus på sex våningar, i min trappa bor det ungefär 25 andra och jag känner ingen av dem. Jag hälsar. Spekulerar i huruvida en välkomstskylt med en katt på antyder att det bor en dam bakom dörren. Luktar mig till att någon ska äta fisk till middag. Får veta att någonstans bor det någon som heter Virtanen och har en vit hund, för det var inte hos mig. Men jag känner ingen.

Så visst är det ju mest fint ändå att man lite får lära känna sina grannar, sådär på håll, genom deras musiksmak. Att jag personligen inte är ett fan av techno är ju inte deras fel.

EDIT: En natt senare har jag lärt känna mina grannar alldeles tillräckligt och kan konstatera att de är djävulens barn. Synd på en sån god vänskap.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste just att Björn G ska skämta i Vasa, har du köat för biljett?

A-M

delpheena sa...

nä, di passar på när jag är i usa!