fredag 23 januari 2009

paus i skrivandet.

Igår tog jag bort julpyntet. Det var nästan så att det kändes lite onödigt att plocka bort påskriset, för snart är det ju aktuellt. Men ändå. Fjorton tulpaner kom in i mitt liv och gjorde att julen kändes lite långt borta.

Jag är nu inne på femte sidan av minst sex av en analys av två detektivromaner och känner mig helt sjukt duktig, så jag tänkte berätta det så att ni andra kan göra det också.

Igår köpte jag majsmjöl så att jag kan baka majsbröd. Jag är ju inte så mycket för det där med att baka men det händer ju att man blir tillfälligt sinnesförvirrad, eller att man bara längtar tillbaka. Jag gjorde tsatsiki igår också. Jag är ju inte så mycket för det där med att laga mat men det händer ju att man blir tillfälligt sinnesförvirrad, eller att man bara måste ha tsatsiki.

På tal om att längta tillbaka tycker jag att det är lite sorgligt att jag inte får träffa dethär fyrverkeriet till människa när jag hälsar på i E-town. Menatt, jag kunde ju ha valt att hälsa på nångång som inte var dedär fyra månaderna av hans liv då han inte är i Kansas. Jag får ju skylla mig själv. Men det är lite lustigt att nånstans kan kännas ännu längre bort än nån annanstans fast den första stansen kanske egentligen är närmare än den andra stansen. Det spelar ju ingen roll, egentligen.

Nå int vet jag. Int hadd jag nånting viktigt att berätta. Jag bara tog en liten paus.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det allt oftare kommer kommentarer om bakning, matlagning och städning...se upp det håller på att bli en vana!

A-M

delpheena sa...

:D

Anonym sa...

Vilka detektivromaner? Jag som pga allt för många böcker på jobbet sällan kommer mig för att läsa annat än manualer har snart plöjt genom två detektiv-tegelstenar sen julen.

delpheena sa...

det sku vara en klassiker och en modern, så jag har läst the moving finger av agatha christie och the blue nowhere av jeffery deaver. den förra en ganska klassisk christie, den senare om en hacker (eller cracker? eller kracker?) som int riktigt kan skilja på cyberspace och irl och "spelar" nåt sorts rollspel som går ut på att han mördar folk, på riktigt då. det var helt bra driv i den, men jag störde mej på språkbehandlingen, och att författaren tydligen har researchat så mycket datatermer att han kände att han måste slänga in alla med våld och förklara dem tre gånger.