måndag 26 januari 2009

grattis laura.

Guld och brons, tre bland fem bästa. Vi som aldrig är bra när det gäller. Det är stort.

Men hur anorektiska var inte dedär medaljerna egentligen? Ekonomisk recession i all ära, men nog kunde vi väl ändå ha haft råd att ge dem medaljer som syns på mer än två meters håll?

På tal om att vinna medaljer så tycker jag att snowboardare är ganska roliga. Markku Koski som vann VM-guld häromdagen testade hoppen han vann med ett par dagar före. Så kan man ju också göra. Jag hade tänkt dra paralleller till han där som vann OS-guld och jobbade 10 timmar om dagen med sitt företag, fast nu när jag googlade mig själv så upptäckte jag att han åkte ju inte snowboard ens. Så det var ju en lagom bra parallell. Men ändå.

I övriga nyheter håller mina tulpaner på att dö. Och så låter Regina Spektors låt "On the Radio" som Emilias "Big Big World" i början.

Inga kommentarer: