torsdag 15 januari 2009

upptäckter och lärdomar.

Idag har jag lärt mig att det heter öppenhjärtigt och inte öppenhjärtligt. Det var väl på tiden. Till mitt försvar vill jag påpeka att googleträffarna visar att jag inte är ensam: 16 900 mot 16 800. Fifty-sixty, ungefär.

Det lärde jag mig därför att jag skrev en recension om en dokumentär. Det var väl en konstig sak att skriva recension om, tycker ni kanske. Det tycker jag också. Men jag är ju lite konstig.

I morse stod jag i aulan i Tjärhovet och använde mina sinnen. Det var också lite konstigt. Men inte mitt fel. Då lärde jag mig också att Mauri Juho Palomäki är född 1931 och var en mångsidig och inspirerande lärare. Omgivningen är mindre inspirerande. Det är inte heller mitt fel.

Jag trodde ett tag att jag skulle måsta leva resten av mitt liv instängd i en brun lädersko för att dragkedjan fastnat. Fast sen kom jag på att skon hade ju snörning också. Vilken upptäckt.

Upptäckte också att jag är dålig på finska.

Sen har jag också fått veta att tre fiskpinnar är för lite för en växande ungdom. Detta faktum gjorde att jag kom lite för sent till skolan. Sånt händer.

Det är mindre än en månad kvar.

Inga kommentarer: