onsdag 9 september 2009

090909

Jag känner att jag borde skriva nånting bara för att det är 090909.

Största delen av dagen har jag känt att jag borde skriva nånting. Det är kanske inte bloggandet som mest har luggit* på, utan slutarbetet i kursen Harry Potters ursprung, eller kanske tillochmed gradun. Ni förstår, igår fann jag mig sägandes åt min handledare att jodå, jag kan presentera min första graduversion den sjätte oktober. Inte för att jag har skrivit ett enda ord, men ändå, det går väl bra. Fast sen kom jag på att det är ju mindre än en månad dit. Så det var ju skoj. Inte för det, det är bara en tiosidors mellanrapport, så det är väl inte så farligt. Bara en titel och innehållsförteckning och sånt. Det förstår jag inte. Titeln är ju typ svårast. Och innehållsförteckning? Vore det inte bäst att skriva innehållsförteckning när man har något innehåll att förteckna?

Så jag började skriva min självbiografi istället. Fyra sidor in har jag bara pratat om hinkar och isbjörnar och döden. Jag känner på mig att det blir ett storverk.

* En gång i lågstadiet fick jag fel på ett modersmålsprov för att jag böjde ligga-luggit istället för ligga-legat. En fin grej med att bli vuxen är att man har lite mera makt, så man får böja ord lite hur man vill utan att nån kommer med rödpenna. Tror jag. Dessutom så heter det väl varken lågstadium eller modersmål mera, så kanske böjningen av ligga också har ändrat. Måste kolla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kanske nå't med dina gener, F böjde det också luggit som mindre.

A-M

PW sa...

Kollade just att 111111 infaller på en fredag ... borde man redan nu planera in någonting, typ att skriva ett blogginlägg?