tisdag 8 september 2009

rörrenovering.

Nu är det såhär, att mitt hus ska rörrenoveras. Och jag såg på tidningen att en tant ville hyra nåt i ett halvår sisådär medan rörrenoveringen i hennes hus pågick. Och så fick jag en lapp i min brevlucka att på torsdag blir det infokväll om rörrenoveringen, välkomna. Och så tänkte jag såhär, att det lär ju vara skittråkigt. Men så tänkte jag såhär att det kanske skulle vara bra att gå dit ändå, för att veta nåt. Speciellt om det innebär att man måste flytta hemifrån i ett halvår. Men då tänkte jag såhär att ni kanske kan berätta vad en rörrenovering innebär för mig personligen istället, och så skippar jag infokvällen. Okej?

2 kommentarer:

PW sa...

Mitt förslag är att ladda upp med en picknickkorg och lite god musik (+ hörlurar) och bänka dig på infokvällen. Det kan vara bra att veta när de planerar stänga av vattentillförseln till just din lägenhet, så du inte råkar stå i duschen eller vara på väg att koka kaffe just då.

delpheena sa...

men sånt måste de väl meddela på andra vägar också? väl? jag tänkte ju åka hem och hälsa på tebom!