torsdag 24 september 2009

jag blev nästan skjuten - eller, det är farligt att skriva gradu.

En grej med att hålla på och skriva och researcha en gradu som delvis handlar om vikten av att vara ute i naturen är att hela grejen med att sitta inomhus och datora sig stundvis känns lite... hypokritisk.

Igår gick jag ut i skogen och bäst som jag traskade omkring så hörde jag ett skott. Nåja, det var kanske inte ett skott, kanske ett högt ljud av överraskande karaktär bara, men i alla fall. Jag tänkte att det skulle vara rätt ironiskt att jag skulle bli skjuten i misstag av nån älgjägare* just där och då. Just som man predikar om hur bra det är att vara ute i naturen går man och blir skjuten, där ute i den braiga naturen, liksom. "Och det är speciellt bra för er som är trötta på livet!"

Anyway. Mitt presentationsdatum har blivit framflyttat, så jag behöver inte skicka in första versionen förrän 16e oktober. Det var nån som skulle till Spanien så hon kunde inte komma. Vilket problem.

* öh, är det säsong? kanske björn? kanske änder? äh, ni fattar.

1 kommentar:

Anonym sa...

tror faktiskt det börjar bli aktuellt med älgjakt, läste för nån dag sen i tidningen att de skulle få skjuta många älgar
/m