fredag 30 april 2010

graduangst. igen.

Såhär kan jag tycka: att om det står i nån bok att icke-specificerat "folk" har kritiserat nånting, så borde det väl räcka med att jag hänvisar till sagda boks författare och låter honom/henne stå för att sagda folk inte är destomera specificerat. Jag kan väl inte rå för att författaren har tillåtits gömma sig bakom ett generellt passiv? Alternativet, att jag sådär över en helg helt magiskt skulle kunna hitta detta icke-specificerade folk för att kunna hänvisa till dem, känns varken speciellt lockande eller realistiskt.

Det är nämligen såhär, gott folk, att jag klockan 21:58 på valborgsmässoafton sitter och bråkar med den där gradun igen. Under dagens vappupiknik (som på grund av vädret hölls inomhus) berättade nämligen min vän R, som även hon har tänkt bli färdig i slutet av juni, att dokumentet ska skickas till tryckeriet allra senast måndag för att det ska kunna ske.

Eventuellt kan man ju tycka att herr handledare kunde ha sagt det häromdagen, när jag frågade hur snart jag behöver lämna in den. Men det är kanske för mycket begärt? Han hade ju heller ingen koll på vem jag skulle lämna in den till, eller så. På frågan var man binder in sin gradu fick jag svaret "Emma... you've been here for, how long? Shouldn't you know these things by now?". Jag kunde kontra med "Dear professor, you've been here for, how much longer? Shouldn't you know these things by now?".

Kontentan är alltså att helgen spenderas tillsammans med Mr Bowmont III, med frekventa pauser för att medelst ryggövningar förpassa disken till sin rättmätiga plats. Men det är väl bra på sitt sätt. Ju fortare jag måste lämna in den, desto snarare blir jag ju av med den. Då har jag ju också all tid i världen att leka med eventuella syskonbarn som råkar vara i faggorna. Så att, glad vapp och första maj!

7 kommentarer:

PW sa...

Lycka till med slutspurten - och hör av dig om du behöver teknisk support! Jag har hjälpt till i slutskedet med några gradun och ett par doktorsavhandlingar.

Anonym sa...

Heja heja, kom igen, kämpa! ...
Det skulle ju ha varit skönt om du fått ägna helgen åt lite mera avslappnade aktiviteter men det är ju som du säger, då blir du ju av med den! Sköt om dej /p

J sa...

Nåjo M. Precis samma svar fick jag av min handledare... men på svenska, naturligtvis. Jag tycker du med gott hjärta kunde lämna den till Arcmedia på vasklot om du inte hittar bättre ställe. Men ring dit före så de nu hinner i tid (fast du kanske int har tid att ringa?). Hoppas ryggen int vållar allt för mycket besvär... tänk positivt, det kliar iaf inte i liktorna! (pga vädret alltså). Allt gott!

delpheena sa...

tack för stödet! får se hur mycket jag orkar/hinner göra, allt nödvändigt är ju ändå där, så det handlar ju bara om finslipning, lite smidigare övergångar mellan stycken och sånt främst. några laudatur-värdiga ändringar hade jag ändå aldrig tänkt hinna med :)

z, tydligen har vi ett yliopistopaino där det ska göras (och det var var nåt sånt finns jag borde haft stenkoll på). men va de int så att du fick din typ samma dag eller så? 7 arbetsdagar ska man räkna för dihär snubbarna.

J sa...

njae... det tog nog nån dag... om jag int minns fel lämnade jag in den en fredag och fick den måndagen eller tisdagen efter... det var nåt om att de limmade pärmen och att den måste typ pressas så att den sku hållas ihop. därav denna väntan.

delpheena sa...

ah, ok. jag minns bara att vi va dit gående i typ -30 grader kvällen före å sen va du dit på morgonen efter å de va ännu kallare då. fast ja hadd no inget riktigt minne av när du fick den. å andra sidan: om du lämna in fredag och fick måndag så är det ju int speciellt många arbetsdagar. whatever. int spelar de nån roll.

J sa...

nånä... men det var vilodagar - lol. Just så, det var dej jag tvingade gå dit. najs :D nä.. allt det där är vatten under brändöbron!