onsdag 13 april 2011

regn, kan du komma tillbaka senare, jag är lite upptagen just nu

Jag har inget emot regn. Tvärtom - jag har haft sorgligt lite användning för mina röda gummistövlar, och går omkring och längtar efter att få användning för mitt paraply som jag fick i julklapp*.

Bilden är hämtad från Pylones.com
Men måste det nödvändigtvis regna just den dagen då jag har tänkt återlämna den lånta bilen till de hemvändande Turkiet-resenärerna, och samtidigt cykla min cykel till stan?

* Jag hade ju ett paraply som jag målat gubbar på, men det var krassligt ett bra tag, och omkom slutligen i Bryssel i höstas. Så går det när man använder halpagrejer som grund för sina projekt. Det positiva med det är ju att nu har jag ett sånthär fint Pylones-paraply istället (för övrigt samma företag som tillverkar de uppvridbara salt- och pepparströarna).

Inga kommentarer: