söndag 10 april 2011

vad är likheten mellan räkor och babylons floder?

Det börjar så småningom bli dags att få upp lite stuff på väggarna. Jag har inte så många "riktiga" tavlor, men brukar nu slänga upp lite random krafs som jag gjort. Problemet med den verksamheten är att jag har en tendens att spara varenda teckning jag gör, och detdär att kika igenom påsen där jag förvarar sånt tenderar lätt att bli mindre "vad kan jag använda" och mer "nejmen titta här!" (och the occasional "WTF?").

Teckningar och teckningar, förresten. Där finns rätt mycket som jag inte skulle kalla teckningar precis, mer random citat utströdda på en sida, med lite skumt klotter här och där. Som den här, till exempel:
De är mer som mindmaps; välkommen, här är en insyn i min skalle. Förutom då att såna oftast har som uppgift att göra saker och ting mer överskådliga och mindre kaotiska. Här finns vissa saker som ter sig fullständigt logiska: där är Chesterton-citatet om drakar, en bild på en drake, en Harry Potter-referens om drakar, och så två andra citat som hänger ihop med fairy tales. Men den som förstår var "by the rivers of Babylon", "gossip görl" och detdär huset passar in i sammanhanget får en guldstjärna. För att inte tala om "räkor, räkor, rakor" i övre högra hörnet.

På andra sidan av det där pappret finns förresten den här skissen som innehåller i princip allt detdär som jag fortfarande håller på och ritar mer än ett år senare. I'm nothing if not nyskapande.

Inga kommentarer: