tisdag 31 oktober 2006

alla vägar leder till... mig.

Den numera* vanligaste saken folk söker på för att komma till min blogg är diverse fraseringar ur sången om trollkarlen i Indialand. En bubblare som dock har kommit starkt på sistone är 'skurlov'. Varför? Har det hänt nåt speciellt skurlovigt nu?

För övrigt tror jag att jag håller på att bli sjuk. Men jag tänkte som såhär att det sägs ju att den friska har oändligt antal önskningar, den sjuka bara en: att bli frisk. Så om jag går och blir sjuk så slutar jag kanske att önska mig saker jag inte får, eller saker jag kunde ha fått men var för dum/feg att begära. Intet ont som inte har något gott med sig, right?

Annars är det snö, svart hår** och städbehov som härskar i staden.

* Förr var det Arja Saijonmaas utvik, men det verkar som att folk har lugnat ner sig med pensionärsporren nu.
** Inte så mycket svart kanske som mörkbrunt, men vad gör man inte för allitteration?

3 kommentarer:

enSam sa...

Jajust det. Du var ju kroniskt förkyld förut?
Gick det över efter du kom på hela din allergilista?

Kan inte förstå den här plötsliga oväderfebern hela Sverige har fått. Jag har inte sett skymten av snö med undantag för min frys som kan behöva en avfrostning.
Trodde allt var ljug om all snö som lär ska ha kommit ner men du kan bekräfta att jag har fel?

delpheena sa...

litegrann nog, jo.

nå detdäran, jag bor ju int i sverige så jag vet ju int. snö har det kommit här i alla fall, men storm är väl att ta i, nu är det solsken.

enSam sa...

Nu bara för att jag sade så där så blev det snökaos idag. =)
Förlåt Stockholm. Det var mitt fel.