lördag 28 oktober 2006

svenska stormen.

Jag tycker att hela denhär svenska stormen är som en komediserie. Det är säkert inte så roligt att vara utan ström och så, men jag kan inte upphöra att förundras över svenska media. Först slår de upp det hela jättestort innan det ens har börjat: "Bevare er väl! STORM!" och berättar om alla fina åtgärder som har tagits för att förhindra värre följder. Beredskapen inför strömavbrott lär bland annat ha varit kraftigt förhöjd, hur kommer det sig då att det ändå är så mycket strömavbrott?

Det har ju varit mycket jämförelser med Gudrun också, januaristormen för ett och ett halvt år sedan. Jag minns inte själva stormen, direkt, men jag kommer ihåg att min föreläsare var mycket upprörd; inte så mycket över vädret, utan att stormen hade fått ett namn. Sedan när har svenska stormar namngivits? Och så kommer ju den logiska följdfrågan: är Gudrun uppdöpt efter Gudrun Schyman?

Inga kommentarer: