torsdag 19 oktober 2006

comeback.

Jag förstår inte vad som har hänt med begreppet 'comeback'. Jag trodde att man måste ha varit borta för att komma tillbaka, men tydligen behövs det inte längre. Jag tittade på SVT:s Nöjesnytt och fick höra att nu har Darin gjort comeback efter att ha spenderat ett halvår i studion. (Comeback på en tågstation dessutom, där stressade människor säkert helst hade sluppit att trängas med skrikande fjortisar, men det är en helt annan historia.)

Apropå skrikande fjortisar, så har jag inte riktigt trott på allt prat om språkets dekadens och ungdomens förfall, men efter det där reportaget är det svårt att låta bli.
"Vad tycker ni om dethär?"
"De e skitbra! De e skitbra!"
"Varför är Darin så bra då?"
"Han ba äger asså!"
"Vad tycker ni om de nya låtarna då?"
"De e skitbra! De e skitbra!"

4 kommentarer:

enSam sa...

Haha! :D
Men om alla ungdomar skulle vara i skolan istället för att knarka hela dagarna så skulle de lära sig lite vett möjligtvis.
Det var bättre på vår tid när vi var i skolan på dagarna och var höga efter att läxorna var gjorda.

Varför ska ni inte hit då? Hade hon inte ledigt iallafall? Synd. Vad ska jag nu göra med min 4meter långa 'Välkommen till Stockholm, Emma!'-banderoll? =)

delpheena sa...

nä, hon hade ledigt först vecka 48, och då sku hon dessutom hamna och patrullera i rovaniemi eller nå sånt... :P
haha, jaa, du måst väl spara den tills jag kommer på riktigt ;)

enSam sa...

Aha, kan hon vika in till tomten och lämna in min önskelista måntro?

Eller så sparar jag den tills Emma Bunton kommer och hälsar på.

delpheena sa...

nåjå, det kan du ju göra iofs. fast kan hon svenska? (det här är troligen tillfället då jag ska berätta allt om min småstjärnebakgrund som baby spice, men jag håller tyst och hoppas innerligen att ingen nånsin, nånsin hittar på att lägga ut videon på nätet).