lördag 21 oktober 2006

höstbröllop.

Det är nog bara att konstatera och acceptera att jag ska gifta mig nästa augusti, alla tecken tyder på det. Först var det ju det att mina syskon nu två augustin* i rad har gått och gift sig, så jag står ju på tur enligt traditionen. Men droppen som fick bägaren att rinna över var nog ändå när jag gick i Anttila idag och fick syn på en skylt där det stod att Arabia tänker sluta tillverka mitt porslin efter 31.12.2007 - jag måste alltså samla på mig allt vad jag kan innan nästa nyår, och vilket bättre sätt finnes än att ställa till med förlovning och bröllop?
Så, ni ser, alla tecken tyder på augustibröllop för min del (utom möjligen det att jag inte har nån gubbe). Välkommen.

* augustin? augustir? augustiar? augustier?

2 kommentarer:

enSam sa...

Augustisar.

En lantis flera lantisar.

Jag som trodde du var språkligt begåvad? :P

delpheena sa...

men det heter ju inte augustis, dumskalle.