måndag 8 september 2008

allt gott.

Fast nu ska ni inte tro att det är så farligt som det lät i senaste inlägg. Solen skiner ju, och Skrutten har kommit hem till mej*, och jag känner ju människor helt plötsligt, och jag har lämnat in en blankett här och hämtat ett intyg där och på det hela taget är mitt största problem för tillfället om jag ska gå på audition till yliopistokören eller peffankören. Printa papper kan man ju göra när de har renoverat färdigt (bara man passar på innan de upptäcker att det fortfarande är mögligt och börjar om på nytt). Och att herr föreläsare påstår att "the girl had coca cola in her glass" är en metonymi är ju en ganska världslig sak.

* Fast hon kan ju inte få träffa Helmer, för då kan det gå på tok. Eventuellt kan det redan ha gått på tok någonstans om man funderar på sina byråers revirvaktande och eventuella förökning, men det är sedan en annan sak.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev det för svårt, jag fick börja med att kolla upp vad en metonymi är, men att se'n försöka komma underfund med varför satsen är det övergår faktiskt mitt förstånd, men det är det å andra sidan mycket som gör.

A-M

delpheena sa...

jag tror inte att den är det. vilket i sig är problemet. well, ett av problemen iaf, mina invändningar mot herr föreläsare ryms inte i en mening...