tisdag 9 september 2008

hej, jag är sopran.

Man kan göra saker på så många olika sätt. Jag skulle gå på koelaulut idag, och hade valt ut en sång jag skulle sjunga, för ptja, det brukar man ju behöva på audition. Fast sen kom jag dit och vi började med att dricka kaffe och när vi väl kom till sångdelen skulle jag sjunga do-do-do-do-do i några olika lägen och sen konstaterade de att ptja, du får nog vara sopran, tror vi, och tack och hej. Så var det med den saken. Ännu har vi inte fått någon bekräftelse på att vi får vara med, men enligt ordföranden ska man nog sjunga väldigt uppåt skogen för att bli utkastad. Så att. Sånt.

I övriga nyheter har jag inlett studier i renessanssiajan runous ja draama (på engelska), ska skriva en causal analysis om jag-vet-inte-vad tills fredag (har ni nåt bra problem jag kan hitta på orsaker till?), har fortfarande inte printat några som helst dokument och ska gå och hämta ett klistermärke imorgon. Ja, och så har jag köpt mjölk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du med på det, att vara sopran menar jag?
/m

delpheena sa...

jag har väl int så mycke att säga till om, vi får väl se hur det går helt enkelt.

Anonym sa...

gör klart för dej vad du vill o säg det, annars är det lätt hänt att sångarglädjen uteblir
/m