måndag 1 september 2008

första inlägget från den nya lägenheten.

Nånting nytt, nånting gammalt, nånting lånat, nånting blått*, och vips sitter jag på golvet i min nya lägenhet med Bowmont III i famnen och bloggar. Tänk så fint saker och ting kan ordna sig. Ännu återstår vissa justeringar för oståpplighetens och det estetiska intryckets skull, då en sladd är i ett rum, en sladd i ett annat, och en tredje sladd skulle vara ännu i ett annat rum, förutom att jag inte har så många fler rum att sprida ut härligheten i. Jag har inte så många hål i väggen, men jag var just till Classe och handlade så att man skulle ha trott att jag trodde de hade mellandagsrea på skarvsladdar, så månne det nu inte ska ordna sig.

Annat jag har sysslat med under min korta tid såsom boende i Kinamuren är tillexempel kaffebjudning med en långväga och en långlivad muminmugg samt det bästa kaffesällskapet man kan ha, ytterligare utforskning av våra hemliga katakomber som kommer att kännas varma och sköna i vinter när de räddar mig från att sticka näsan utanför dörren när jag ska våldgästa andra kinamursboende**, och att försöka spika fast stamtavlan i sin ram med påföljden att den gick sönder. Sen har jag också konstaterat att a) ingen säljer gula bönor på Vasa torg (skandal!), och b) det är lättare att titta på TV/DVD när man har en fjärrkontroll eller tre. Men man måste ju ha lite utmaningar här i livet.

Nu ska jag äta lunch, städa lite mera (suck) och kolla om yliopisto månne skulle ha fått weboodi att fungera igen. Det är ju sådär lagom lämpligt att anmälningssystemet ligger nere just då man ska anmäla sig till kurser. Hello Finland!

* En ny klönt att sticka i telefonuttaget, en gammal nätsladd, en lånad modemgrejsimojs (tack Z!) och en blå strumpa som bara råkar ligga i mitt synfält och vara just blå.
** Det är ju mest troligt att jag besöker Twinmind, men man vet ju aldrig, kanske jag bekantar mig med hennes nya vänner med den sexuella orienteringsspecifika klädstilen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, jag satte min hosta i halsen då jag läste din not om kinamursboende du kanske skulle besöka :P