måndag 1 september 2008

kommentar till senaste inlägg:

Wuuhuu, weboodi började fungera igen. Vågen! På onsdag börjar jag introduceras till lexikografi, och därmed får höstens schema vara som det blev, även om jag högst har två föreläsningar om dagen, och de flesta fredagar ingen alls (eventuellt funderar jag ännu på Eurooppahallinto, men den börjar först v 46 och kräver ingen anmälning så den planen har jag gott om tid på mig att glömma bort - om jag inte tar den har jag aldrig nånsin nånting på fredagar). Ingen översättning i finska på hela året, tyvärr, det krockade både med en svenskakurs jag kunde ha avstått från och en engelskakurs jag inte på några som helst villkor kan avstå från. Däremot har jag anmält mig till en kurs i nygrekiska vid Arbis i vår (att den blir av har jag ju lite svårt att tro, men man vet ju aldrig).

Ifall nån var intresserad (läs: mamma & pappa).

2 kommentarer:

Anonym sa...

asså, va e lexikografi?/p

delpheena sa...

lexikografi är "sanakirjoja toimittaminen, tutkimus, sanakirjoja koskevat teoriat" (intet att förväxla med lexikologi, märk väl! :P) att skriva en ordbok ingår int nu såhär i mina planer för den närmaste framtiden, iaf, så det känns sådär semimeningsfullt... menatt, sånt händer.