söndag 12 oktober 2008

gnäll.

Det lönar sig inte att vara ute i god tid. Man ska skjuta upp sina skolarbeten till sista minuten och prokrastinera allt vad man hinner och kan. Det är sant. Vi ska lämna in en diktanalys imorgon, och som det moraliska lärarbarn jag är hade jag skrivit den redan i fredags (eventuellt kan det ha att göra med att jag ville kunna printa den innan helgen så att jag inte måste söka printer 8.00 i morgon bitti, men mest var det nog min moraliska lärarbarnhet). Nu fick jag då reda på att hej, vi sku int skriva båda uppgifterna, utan längre om den ena istället. Så tjolittanlej. Jag har gjort arbete i onödan, svurit över icke-fungerande och bläcklösa printrar i onödan (nåja, det får jag säkert göra i morgon bitti igen), och får den stora äran att stiga upp i gryningen imorgon. Vet ni hur viktiga 15 minuter är en måndagmorgon? Precis. Så går det om man är duktig.

Äh, nu ska jag äta fruktsallad med turkisk yoghurt och titta på Criminal Minds istället.

Inga kommentarer: