onsdag 1 oktober 2008

projekt.

Idag har jag målat gubbar på mitt paraply. Det var roligt. Jag kallar designen "Dancing in the rain". Fast just nu i dethär ögonblicket när jag skrev det kom jag på att ingen av gubbarna gör ett singin'-in-the-rain-hopp. Det var svagt. Tidigare idag hade jag besök av min mamma, som också hjälpte mig köpa en spegel till hallen, så nu är min lägenhet nog färdig, vad möbler beträffar i alla fall (räknas en väggspegel som en möbel?). Men helt färdig blir den nog aldrig, det är ju det som är så fint. Mina väggar är fortfarande oemmigt tomma; halva kameler fungerar inte när tavlorna inte är bredvid varandra, så ramarna i köket behöver nytt innehåll; och greasetavlan måste upp på väggen eller så spånar jag för tillfället på att skaffa ett miniatyrstaffli som den kan stå på istället. Till exempel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är spännande att se vilken kreativitet som finns dold/uppenbar. Beträffande tavelhängning; staffliet låter intressant och flexibelt, men annars finns ju spik, skruv och slagborrmaskin-P

delpheena sa...

frågan gällde snarast vad man ska slå spiken, skruva skruven eller slagborra med slagborrmaskin i då tavlan inte har nån ram eller så.