tisdag 14 oktober 2008

under över alla under!

Vet ni, idag hände något alldeles makalöst. Idag, tisdagen den fjortonde oktober, fick jag ett mejl. Nåja, sånt händer ju sig allt emellanåt. Men det mejl jag fick idag var inte vilket mejl som helst, ska jag be att få påpeka. Idag, tisdagen den fjortonde oktober, blott fyra månader och trettio dagar efter att jag gjorde min sista studieprestation såsom studerande vid Emporia State University, fick jag ett mejl om att mitt officiella studieintyg därifrån har anlänt de tusen sjöarnas land. Om inte det gör sig förtjänt av jubel och kvalsång från hänsovnas tid vet jag inte vad som gör.

Min plan är att gå tidigare till skolan imorgon (ja!), hämta det, knycka lite blanketter och diskret fylla i dem under föreläsningarna och sen föra in hela kalaset till Hon Som Har Makten att bestämma vad jag får till godo. Ni ser, efter imorgon har jag tänkt ta höstlov och åka på semester till första huvudstaden och grannlandet i väst, och efter det har jag tänkt ha mitt egentliga höstlov i en vecka och då kan ju ingen säga var i världen jag befinner mig. Och ni ser, egentligen hade det varit bra att veta vilka kurser mina utlandsstudier ersätter innan jag valde årets kurser så att jag inte tog nån i onödan. Och ni ser, egentligen hade det varit bra att ha in dem i systemet innan oktober och innan Kela börjar tro att de har betalat studiestöd för mig i ett år då jag inte studerat alls och börjar kräva sina pengar tillbaka. Men man kan ju inte få allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

fint att de dök upp o lyste upp höstmörkret!
/m