måndag 9 mars 2009

i sinom tid, så.

Ibland kan man bli lite nedstämd över sådär löjligt duktiga människor som typ ger ut sin debutroman vid fem års ålder. Då är det tur att det finns andra, också löjligt duktiga, människor som säger fina saker som att "En bok är som en gåta från ditt undermedvetna, det skickar ledtrådar till en. Jag behövde bli tillräckligt medkännande för att hantera de här liven jag skrev om, och jag behövde växa upp och bli en människa som kunde avsluta min roman.” Människan i fråga är Junot Diaz, vars The Brief Wondrous Life of Oscar Wao jag köpte på flygfältet i Chicago men inte ännu har börjat läsa, mest därför att jag förväntar mig en sådan läsupplevelse att jag inte kan tro annat än att jag blir besviken.

Så min första bok kommer till en bokhandel nära dig nångång under de närmaste hundra åren, då när jag har växt upp till en sån människa som kan avsluta min roman. Ids inte hålla andan tills dess.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ok, vi väntar då!
/m