måndag 9 mars 2009

glädjeämnen.

Jag märkte just att Språktidningen har underrubriken För folk i gemen och versal. Det var nog det finaste jag läst hittills idag. Det gäller ju att gläda sig åt det lilla.

Min lägenhet doftar rent. Det gläder jag mig också åt. En sak som är rätt konstig är att jag egentligen tycker om att städa, och att ha rent, men ändå städar jag så sällan. Så går det när man är schizofren. Klas-Göran är en riktig smutsgris.

Ikväll får jag besök. Men nu ska jag spela gitarr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag upptäckte till min förvåning att Språktidningen faktiskt finns i K-Markets tidningsställ, så underligt att något så seriöst (nåja) finns där bland alla Veckorevyer och Annor och Eevor. Skulle Språkbruk också dyka upp skulle chocken vara total, men det lär väl inte finnas någon risk för det.

A-M

delpheena sa...

hah, njänå, det lär väl inte finnas nån större risk för det... å andra sidan har ju finland vunnit euroviisut en gång, så allt kan ju hända.