måndag 30 mars 2009

a series of surrealistic events.

Idag på retoriklektionen lyssnade vi på ett radioprogram där min mammas kusin (väl?) pratade om nåt tal. Ni vet, han släktens kändis, han som Ahtisaari känner. Det var lite lustigt, tyckte jag.

Sen gick jag till en tygaffär och grävde i billiglådorna* och döm om min förvåning och dåndimp när jag hittar ett blått-rött tyg med texten University of Kansas och KU:s maskot på. Alltså. På riktigt? Varför?

Det var också lite surrealistiskt att Z och jag båda fick karaktärer från Madagaskar 2 i Kinderäggen jag hade köpt. Fast inte så värst, ändå.

Annars går jag mest och väntar på att mitt påskgräs ska växa.

* ÄR det verkligen billigt? Om tyg kostar 35 euro per kilo i fyndhörnan, motsvarande 6-10 euro per meter enligt skylten, och tyg kostar till exempel 5,90 per meter i 'riktiga' butiken, då är det ju inte alls billigt ju. Sen vad jag ska med tyg till är en annan sak. Jag skulle vilja sy ett lapptäcke men kanske inte att jag ändå börjar sy för hand. Nån måtta får det väl ändå vara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en vink om att någon borde förse dig med en symaskin!

A-M

J sa...

hmm, en väldigt fin sammanfattning av dagen... nu vill jag sprida ljus över ågren... Livet är ofarligt, 2.4 och 3.4 kl. 19.00 på magasinet, ingång via Vasallen. Fritt inträde! Med lite tur hinner man alltså hem till antikrundan!!!

delpheena sa...

A-M, nåja, nog blir jag säkert oinspirerad snart nog i alla fall... annars blir det kanske ett projekt för sommarmånaderna hemma.

z, oj jes, tur att man nu int missar det i alla fall!!!!!!! jestanemej, ska du int fara å hälsa på knut knutsson när han sku ti finlande?

J sa...

woth?? när var hur varför har jag missat en sådan stor nyhet??