lördag 30 december 2006

besök söderifrån.

Tystnaden och stillheten har lagt sig. Kusiner, moster och man har varit här i dagarna tre och förhöjt stämningen till den grad att jag nu är fullständigt utmattad. Det kan i och för sig ha att göra med förkylningen jag sådär lämpligt till nyåret har gått och dragit på mig; oavsett vore det bra om jag kunde kurera den snabbt innan jag blir sängliggande och mina föräldrar förbjuder minsta lilla plan på nyårsfirande på studieorten, dit firandet annars styrs.


Ett utdrag ur de senaste dagarnas händelsekalender:
Asiatisk mat (utan biobesök mellan varmrätt och efterrätt, men involverande nio personer runt ett såntdär båsbord). Bowling (se bilden). Dans på dansmatta (Lenas julklapp, högst uppskattad speciellt av de yngsta i sällskapet). Släktträff (igen). Jobb (tyvärr). Loppisbesök i jakt på 20-talsinspirerade maskeradkläder till traditionell nyårsfest där söderut (resulterande i överraskande fynd, men även stora missräkningar). Halli Galli (förstås).

Och säkert en massa annat, men huvudet dunkar och snoret rinner. Ergo: sängen nästa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket oljud var det iaf.

Föressten så jag trodde ni hade ett rött hus. tänk vad fel jag hade.