onsdag 6 december 2006

självständighetsdag.

Här vill jag bara skriva ett hyllningsinlägg till vår självständighet. Hipp hipp hurra.

Planer ändras. Jag är de facto inte hemma och bakar pepparkakor, utan i Vasa och sover bort hela dagen. Men ikväll blir det nog ändå självständighetsbal, det är den enda riktiga traditionen vi finländare har, tror jag. När andra nationaliteter går ut på gatorna och dansar salsa och viftar med flaggor sitter vi inne i våra stugor och kritiserar andras klädval. Det säger nog en del om den finska folksjälen.

Nu ska jag sjunga Vårt land.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde inte du var 'finne'? :P
btw så var det längesen du hörde av dig. Varför? :)

Anonym sa...

Oj, just det. jag höll på att glömma.
Hurra hurra det är någons födelseda'. Heja Finland heja Finland!

delpheena sa...

när har jag sagt att jag var finne nudå? och seriously, när har jag nånsin hört av mej? :P