söndag 14 oktober 2007

bilder...


...finns nu uppe på delpheena.pixbox.se, ett album av diverse bilder som samlats i kameran under en månad av datorlöshet.

Det var för övrigt tydligen inte homecoming denhär helgen sen heller, utan nästa vecka. Det är bra då man är med.
Två kvällar i sträck har till stora delar ägnats åt spelet Taboo, ett ordförklaringsspel där det finns ett antal ord man inte får säga (lite lustigt förresten att jag spelat det på två språk, men ingetdera av dem svenska). Det är lite frustrerande när man ibland inte förstår orden, men dels är det ju faktiskt ett alldeles utmärkt sätt att öva språkförmågan, dels har jag trots detta handikapp klarat mej bra (avd. så bra att jag och Jordan inte får vara på samma lag), dels har jag fått hjälp av motståndarlaget och dels finns det ju faktiskt sätt att komma runt sånt (avd. a sweater that's not gay för straight jacket; ett ord som jag ju nog egentligen kan, men ibland kopplar det ju bara inte). Ett annat roligt spel är annars också Boxers and Briefs, en roligare version av Apples to Apples, som jag nämnde om tidigare. Där gäller det att välja vad domaren tycker är roligt eller sant (en av var) av påståenden i olika kategorier, typ I have, I like, I am, I don't och så vidare. Jag tror nog att jag hamnar att handla julklappsspel innan jag åker hem :P

(på bilden ännu ett annat spel, dock ganska tråkigt... och jo, vi gör nog annat än spelar sällskapsspel också :P)

Inga kommentarer: