fredag 12 oktober 2007

brist pa vilja eller bara inte medveten om den?

Efter andlosa utfragningar angaende allt fran "Om du skulle stalla dej upp och brista ut i sang i kafeterian just nu, vilken sang skulle du sjunga?" via "Vad ar din favoritgronsak?" till "So... what now, Emma?" har jag bara fatt konstatera att a) jag ar inte speciellt iderik, b) jag har ingen aning om vad jag vill, c) jag vill inte mycket, eller d) all of the above. Igar kvall skulle vi nodvandigtvis hitta pa nagon arts&crafts att skicka i fodelsedagspresent at Jen (jag ar saker pa att du skulle ha uppskattat att fa en segelbat gjord av glasspinnar eller en video dar jag spelar kop varm korv pa valthorn, j, men tyvarr genomforde vi ingen av ideerna) - jag ar inte riktigt saker pa varfor, de fragade vad jag helst ville gora och jag sa att jag helst ville vara hemma och fira min basta vans fodelsedag, men hur det sen utvecklades har jag ingen aning om - men jag var omattligt oiderik. Tills halvelvatiden ungefar, da jag kom pa att jag ville ha Ben&Jerry's. Sa jag hade tydligen en vilja i alla fall. Pa vagen diskuterade vi butikers oppethallningstider och jag fick veta att den basta tiden att aka och handla mat ar mitt i natten. Sa nu vet ni det.

Imorgon ar det homecoming. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det ar, fastan jag har upplevt en redan. Men kung & drottning ska valjas (jag har inte rostat) och parad ska hallas och match ska spelas och jag har tillochmed investerat i en ESU-hoodie, for det borjar bli hostigt har och det kan nog bli ratt kallt pa stadion. Sa det blir sakert superspannande. Typ.

Midterm-grades har getts och jag ar lojligt upprymd.

Avstandet till New York mats inte langre i kilometer (eller, for den delen, i crackers (25 sek) och laptops (3 minuter och nanting)), utan i tid: en och en halv vecka. Jee!

Inga kommentarer: