onsdag 3 oktober 2007

been there, done that.

Har du nansin spenderat en kvall med att flata in parlor i nagons skagg?*
Har du tvingats betala fyrtio dollar for att fa hora att din dator inte gar att reparera?
Har du introducerat Lars Winnerback for en amerikansk publik?
Har du dansat tango med nagon som sager "you may be mean, but I still think you're beautiful"?
Har du blivit attackerad av spelkort?
Har du lart dej att attackera tillbaka?
Har du ingatt i beskrivningen av Finland pa Wikipedia?**
Har du fatt hora att du ar en san person som fortfarande kommer att vara en van om trettio ar?
Har du kant dej totalt hjalplos nar en van sager att hon vill ga alla fyra miles till Wal-Mart och tillbaka och racker bodeln yxan nar hon ska halshuggas?
Har du fatt en amerikansk fodelsedag?***
Har du langtat hem och velat stanna for evigt pa samma gang?

Been there, done that.

* en hel kvall ar val lite att ta i. Min julgransprydnad foll inte herrn i smaken, sa jag fick lov att sluta.
** nagot i stil med "Persons named Emma are known for their hand dexterity, likeableness, being ticklish" ... och nanting till jag inte kommer pa for tillfallet. Tva orsaker i en att inte tro pa Wikipedia - jag ar inte kittlig heller.
*** det var half-birthday fran borjan, men Johns logik holl inte riktigt hela vagen, sa 12 november kallas darmed min amerikanska fodelsedag i stallet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Det är först nu jag fått upp ögonen för din blogg. Tips av din mor, naturligtvis. Kul! Mera bilder av din umgängeskrets önskas! Man vill ju t.ex. med egna ögon betrakta skägget som hotade bli pärlprytt. Annars tänkte jag fråga om Nanny diaries som jag såg här tidigare att du varit på, fast det verkade som om du inte ville medge det. Hur var den? Var den så platt och kass som en recensent ville låta påskina? Skulle den passa en moster med inga större ambitioner än att bli ordentligt road på en film? Och kusinerna? Dom äldre alltså. Den har inte kommit till Finland ännu, men jag läste boken en gång i tiderna och är nyfiken på hur den gör sig som film.

A-M

delpheena sa...

hej! jo, sa fort jag far nan dator att lagga in bilder pa ska jag nog forsoka battra mej pa den fronten... aven om jag nog faktiskt har varit dalig med att ta bilder overhuvudtaget. nanny diaries tror jag nog skulle passa helt bra for er, nog var den helt rolig. chickflick, forstas, men det gor val inget.