tisdag 16 oktober 2007

skolarbetesangst.

Jag spenderade mesta delen av gårdagen med att försöka hitta på något att säga i dagens presentation (och missade därmed en skogspromenad... hade jag vetat att de for hade moralen nog flugit sin kos). Tog en Towers-paus efter kvällsmaten för att få lite andrum, men när aktiviteten inskränkte sig till att titta på the weather channel (visserligen med Greg som kommentator, men ändå) måste jag återvända. Mitt huvud klarade cirka en halvtimme till, sen gick jag tillbaka till loungen i South Tower och kröp ihop i fosterställning i en soffa medan John läste musikteori. Jag vet inte varför jag stressar över skolarbete, det är inte som att jag har stora problem. Men dagens presentation plus morgondagens dito plus de fyra kapitlena jag ännu inte har läst till imorgon plus boken som ska läsas och kommenteras tre gånger innan torsdag och poesirevideringen som ska in imorgon och frågorna till musikkapitlet som skulle lämnas in i dag och alla de böcker som hela tiden borde läsas bultar i tinningarna och nacken och ett plus ett blir så mycket mer än två när det är många ettor som adderas.

Jag kan i alla fall trösta mig med att jag har andningshål att ta till, människor att leka vattenkrig i regnet med (nån som vill gå och leka i regnet i kortärmat och piratbyxor i mitten av oktober? inte?).
Och New York i nästa vecka.

(jag har tent dagen efter vi kommer hem från NY.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att du fick upp mera bilder! Det är alltid roligt att få ett ansikte till ett namn.. och ett skägg. Det skulle nog ha gjort sig med pärlor, det är jag säker på.
Trots ivrig bloggbevakning har jag missat varför du ska till NY. Är det nån sorts klassresa?

A-M

delpheena sa...

frågan är väl varför jag inte skulle fara till NY ;)det är nog helt bara för att vi har lust, vi har höstlov to-fre, så vi passar på att skolka ti-ons och är där lite längre. vi har nu int nå planer egentligen, det blir väl lite shopping, lite sightseeing, eventuellt conan o'brien och eventuellt broadway. men det är ganska öppet ännu...

Anonym sa...

Det var kanske det där "vi" som förde mina tankar till en klassresa. Vilka är "vi"? Och hur bor ni medan ni är i NY? När jag var i NY i tiden bodde jag på ett hotell, typ vandrarhem med skottlossning utanför på nätterna. Lustigt att ni har höstlov på samma gång som vi. Flickorna har också torsdag-fredag den här veckan, fast de skolkar inte ti-ons!! Det blev dom tvungna till under vår vecka till Cypern.

A-M

delpheena sa...

nå, nog för att jag vill se the big apple, men int sku jag nu ändå bränna iväg dit ensam... jag far tillsammans med fyra av de andra finska flickorna (vi är väl elva finländare här totalt, men de fyra pojkarna har stuckit iväg till las vegas etc i två veckor... hur de nu lyckas vara borta så länge övergår mitt förstånd) vi kommer att bo på ett hostel, försökte nog kolla så att det int sku vara värsta ghettot men det är ju svårt att veta på förhand förstås, vi sover nu där första natten åtm och om det är totalt hemskt så söker vi upp ett annat till nästa, tänkte vi.

Anonym sa...

Kan rekommendera Manhattan Inn, utmärkt läge, hyffsat fräscha rum och mysig takterass att äta frukost/dricka kvällsöl på. http://www.manhattaninnhostel.com/ Vet inte hur tidigt i förväg man borde boka dock.

Have a good one!

,Janne