söndag 21 oktober 2007

matchmakeri, spöken och kokologi.


En kväll av matchmakeri ledde till att jag är gift med John, Kira är min flickvän, jag dejtar Greg och är hopplöst förälskad i Jordan, som krossar mitt hjärta för han är upptagen. Det är lite komplicerat, och vissa bråk uppstår, men no worries, jag har två gummispöken som numera är politiskt korrekta. Det var egentligen Johns spöken, men eftersom jag med dem enligt uppgift på trettio sekunder kan få honom på bra humör en dålig dag fick jag dem. Den politiska korrektheten följde efter att Greg eldade upp ena lite. Vilket ju var hemskt på alla sätt och vis, men inte hemskt till den grad att man börjar gråta och springa ut ur rummet om man är helt odeprimerad; vi funderar på att ringa polisen eller föräldrarna. There's only so much anyone can do. Vi har grävt djupt i våra inren också med hjälp av Kiras bok om kokofoni, kokologi, kokkonst, japansk psykologi. Det har inte stämt perfekt alla gånger, men det är säkert bara för att vi inte är japaner. Skogen var mindre tillfredsställande än vanligt (eller sällskapet, kanske, depressionen), men vi har i alla fall utsett slagplatsen för snöbollskrig (vi övade lite med höstlövskrig). Och så väntade vi på John, men sen beslöt vi att han hatade oss och åkte till JavaCat själva och diskuterade med John (IV? fast han heter egentligen Cedric. Allegedly.), den roligaste kaféarbetaren ever (jo, det finns faktiskt folk som överträffar Trends personal i kundbetjäning!) och drack TrainWreck, ååvslippona av allt som tillverkats under kvällen (Greg), eller för mycket socker (Kira) eller is med kaffesmak (jag). Och sen staring contest, förstås. En helt vanlig dag, alltså, i landet långborta.

Två dagar kvar!

Inga kommentarer: