måndag 8 oktober 2007

allt och ingenting.

efter veckor, manader av tjat borde jag ta tag i nanting for att forbattra min egen tillvaro och plotsligt kan det skjutas pa framtiden.

jag borjade skriva en systerdikt i helgen, en home [sic] bara for att jag inte vill att nan ska vara orolig for det finns ingen orsak. men jag har aldrig kunnat skriva sant. till slut blev det bara citat. the closest to heaven that i'll ever be and i don't want to go home right now kommer alltid alltid att vara har, dar, vi, da. men fastan jag inte forsokte skriva en karleksdikt blev det anda inte nanting jag vill visa. are you okay? i am. i am.

daugava kommer ocksa alltid att finnas i kansas, usa. john sa att han hade lyssnat mer pa den och bestamt sig for att han gillade den. det ar lustigt for dragningskraften har alltid funnits i texterna for mig och han ma vara halvsvensk men det enda ord han kan ar oversattningsbyra och det namns inte ens pa skivan. den snurrar hos mig med, tidvis, tidvis, tidvis. jag alskar det implicita.
det gar kvallar ibland nar jag inte ens undrar vad du gor.

det gar kvallar ibland nar jag inte ens undrar vad jag gor.

sa fort jag bestamt mej for att stanna borjar jag langta hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag en gång börjat kommentera kan jag inte sluta verkar det som. Vilket mottagande fick din Homesick-dikt? Do you really hate everything about this country? Och vad menar du med att du borde ta tag i nånting för att förbättra din tillvaro? Vad är det främst som borde förbättras?

A-M
som piggar upp sin översättningsbyråverksamhet genom att läsa bloggar

delpheena sa...

kommentarer ar trevligt :)
na detdar... jag fick nog bara jattebra kritik nar vi diskuterade den i klassen, men det var ju mer fran en teknisk synpunkt, sa att saga. visade den at jordan sen, och han eh... verkade bli ganska orolig for mej. men det ar ju just det, i don't hate everything about this country, den dar dikten speglar en kansla jag har haft typ tre ganger sen jag kom hit och nastan alltid i samband med dataproblemen (det ar btw vad jag borde gora, ga och kopa en dator). och inte ens da har det ju nanting med landet att gora; att jag inte kan skilja pa present och introduce ar ju fullkomligt ovasentligt om det vore det det handlar om. vilket jag forsokte formedla, men tydligen lyckades jag inte sa bra med den saken.

typ.