söndag 9 november 2008

-dagar.

Det är mycket -dagar nu.

Först var det svenska dagen, då jag ondgjorde mig över de dåliga alternativen "Glad svenska dagen!", "Glada svenska dagen!" och "Glad svensk dag!" samt lärde mig att man måste ha en orsak för att ge systrar presenter, för annars blir de misstänksamma. Som om det inte skulle räcka att jag bara är en jättesnäll, genomgod människa?!

Sedan var det följande dag, då jag debatterade om den skulle kallas "annandag svensk" eller "svenska annandagen". Åsikter? Den firade jag med att köpa världens finaste vinterjacka och nästan precis såna skor som jag ville ha.

Lördagen visade sig vara få-tillbaka-pengar-dagen. Den förtjänar nog ett eget inlägg.

Och så idag då, farsdag. Och imorgon annandag far, förstås. Och rätt vad det är är det tisdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

... ja, eller far annandag. :-)